Geen “knip” voor de neus waard!

De mening van winkeliers en direct omwonenden is overduidelijk. Uit de gehouden enquête blijkt dat 75% negatief is over de knip op de Keizersdijk. Ondanks deze kraakheldere uitkomst, stelt het College voor om de knip te laten bestaan zoals deze nu is en er pas in 2023 opnieuw naar te kijken.

De VVD vindt dat de bewoners en winkeliers met deze enquête slechts een worst is voorgehouden. Door het afnemen van de enquête is de verwachting gecreëerd dat de uitkomsten serieus genomen zouden worden. Helaas blijkt de enquete en daarmee de mening van onze inwoners en ondernemers geen “knip” voor de neus waard!

De VVD staat zowel voor verkeersveiligheid als voor onze ondernemers, die we  moeten koesteren en de ruimte moeten geven om te blijven ondernemen.

Wat ons betreft betekent dit dat de knip verdwijnt. Daarnaast pleit de VVD voor een autoluwe Keizersdijk met zo min mogelijk onnodig doorgaand verkeer. Dit willen we realiseren door concrete verkeersbelemmerende maatregelen te treffen die de verkeersveiligheid ten goede komen en waarbij doorstroming en bereikbaarheid voor ondernemers gewaarborgd blijven.

Eerlijk is eerlijk: de VVD was in eerste instantie voor de aanleg van de Knip, maar onder het mom van beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald hebben we in maart 2018 onze herziende visie kenbaar gemaakt aan het College van B&W.

Aanstaande donderdag tijdens de Besluitvormende Raad wordt het collegevoorstel om de knip te behouden door de Gemeenteraad behandeld. Wij zullen tegen het voorstel stemmen! U bent van harte welkom om de vergadering in het gemeentehuis bij te wonen.

VVD Geertruidenberg

Dennis Havermans & Thosha van der Maas