VVD: gelijkheid voor al onze verenigingen

De Geertruidenbergse VVD draagt alle verenigingen een warm hart toe. Vandaar dat de VVD niet meteen akkoord kon gaan met de plannen voor het nieuwe sportcomplex voor RFC (fusieclub van Veerse Boys en Good Luck). Niet om de voetbalclubs dwars te liggen maar om rechtsongelijkheid te voorkomen Op initiatief van de VVD kwam er een aanvulling op het collegebesluit. Hierdoor kan het nieuwe sportcomplex er komen. Daarnaast worden alle verenigingen voortaan gelijk behandeld als het gaat om subsidie.

Extra luxe

De Geertruidenbergse VVD ziet uiteraard ook de noodzaak in van een nieuw voetbalcomplex met voldoende goede speel- en trainingsvelden, kleedkamers en douches. De gemeente is ook verplicht om deze noodzakelijke voorzieningen te faciliteren. Daarnaast stonden er allerlei luxe extra’s op het verlanglijstje, zoals een mooie kantine met bar en keuken, een tribune, een lift, een bestuurskamer etc. voor een extra bedrag van circa € 300.000,- Zaken die verenigingen, leden en sponsors eigenlijk zelf horen te betalen.

Gelijke behandeling

Het zou raar zijn als alleen deze twee voetbalclubs in aanmerking zouden komen voor extra financiële hulp vanuit de gemeente. Dat geeft rechtsongelijkheid. Principieel gezien kon de VVD niet met het voorstel akkoord gaan en diende daarom een wijziging in. Dit aangepaste voorstel kreeg ondersteuning van bijna alle andere politieke partijen en werd aangenomen. De wijziging van het voorstel betekent dat alle verenigingen op een gelijke wijze worden behandeld als het gaat om accommodaties en financiële ondersteuning. Er wordt dus geen verschil meer gemaakt tussen basisvoorzieningen en secundaire voorzieningen. Alle nodige voorzieningen komen nu in aanmerking voor subsidiëring van de gemeente.

Geen rechtsongelijkheid dus.

Proficiat!

De Geertruidenbergse VVD feliciteert RFC (voorheen Good Luck en Veerse Boys) van harte met het prachtige sportcomplex dat er gaat komen. Uiteraard is dit indirect ook een felicitatie aan alle andere (sport-) verenigingen die in onze mooie gemeente actief zijn. Zij mogen en kunnen in de toekomst rekenen op een gelijke behandeling.